What is this?

Typ alla vet ju att jag är singel igen, så ingen stor nyhet där direkt :P
Var med Joakim i nästan 8 månader, det tog slut för nästan en vecka sen men känns som flera månader O.o

Så där var indroduktionen till vad detta inlägg ska handla om...
Jag börjar nästan skratta lite för mig själv när jag märker hur jag fungerar känslomässigt. Har hittills haft två relationer, första varade i 1 år och 4 månader och nu det senaste i 8 månader. I slutet av båda har jag varit psykiskt nerbruten, väldigt osäker och känsla att man inte duger till.

När jag är tillsammans med någon så blir jag osäker, mitt självförtroende sjunker. Just pågrund av att jag känner att jag inte räcker till... Jag blir osäker på allt vad gällande personlighet och utseende.

Sen när jag väl är singel igen så stiger allt upp igen, just nu känner jag mig stark, vacker och unik.

Det är just detta som får mig att skratta lite, brukar inte det vara ombytta roller? Ska man inte känns sig hemsk och ovärd när man blivit dumpad? Ska man inte känna sig vacker och speciell när man har en kille?

Är helt enkelt menad till att vara singel, då de lyckligaste stunderna i mitt liv har varit när jag varit det.

Framstegen jag lyckats med på denna ensamma vecka har varit större och mer framgångsrika än allt jag försökt göra de senaste halvåret! Socialt och personligt. Börjat träna seriöst, ta hand om lägenheten (rummet), verkligen göra saker med mina vänner och slutat småäta godis och allt sånt skit.

Jag tror att denna break up är en börja på något underbart.

Ensam är stark

Kommentarer
Postat av: Tonja

låter ju super! :D

2011-04-27 @ 00:56:36
URL: http://tonjasundman.blogg.se/
Postat av: mamma

Girl power :-D:-D:-D:-D:-*

2011-04-27 @ 00:56:54
Postat av: JW

Känslan enligt "ombytta roller" kommer då man träffar den "rätta":D. Ensam är stark! Men inte alltid...

Kram!

2011-04-27 @ 08:22:59
Postat av: Malin

Va bra att du känner dig bättre nu vännen, det gör mig glad :) Och du är en stark person och du har rätt i att vara stolt i dig själv, det ska du göra oavsett om du har ett förhållande eller inte! En så pass fin tjej som du borde vara lycklig all the time! :)

2011-04-27 @ 12:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0