Tomma hål

Han blev bara värre efter Cocaine försvann.
Skämt bort honom så mycket jag kan men han kan knappt gå längre, han kan inte rengöra sig själv och han sover de flesta timmarna på dygnet,
Man ser även hur han burrat upp sig som att försöka visa att han mår bra, han är inget lätt byte. Men nog känner jag ryggraden och ser in i de trötta ögonen att tiden är inne,
 
Idag är dagen jag tar farväl, har åtminstone kunnat förbereda mig mentalt men fan vad det e svårt. Men oavsett är detta absolut värsta gången, Hade bestämt mig för att låta han vandra över rengbågsbron på måndag men då igår i samband med att jag skulle lägga mig så hör jag konstiga ljud från buren. Ser hur det ser ut som han spyr och fradga kommer ut ur munnen och hur han till och från knappt kunde få någon luft. stoppade in handen i buren och han kom verkligen desperat fram och försökte klättra upp för min hand, såg paniken i hans ögon.
Aldrig känt mig så hjälplös, försökte ringa jourhavande veterinären men de svarade ej. Han for in och ut i medvetande och jag satt uppe med honom större delen av natten. Han var fortfarande vid liv imorse så ringde veterinären så fort de öppnade så han fick sluta lida.
Valde att inte kremera honom, jag vill veta exakt hur han hanteras enda in till slutet och jag ville bestämma hans sista viloplats.
Där jag växte upp och där jag har många härliga minnen, ute i den vackra naturen i järved/bonäset.
 
 
Nu är lägenheten tom, inga knaster och ingen bur att städa.
Wicked blev 2 år och nästan 5 månader, han stal mitt hjärta ögonblicket jag träffade honom hos uppfödaren. Alltid den kille som fått komma fram och hälsa på mina vänner.
Flockens alfa stod kvar längst, min kraftiga herre som högst vägde cirka 900g 
 
 
Du kommer alltid ha en extra stor plats i mitt hjärta, nu är ditt lidande slut och då får äntligen återförenas med dina bröder <3
 
R.I.P 28/1-2012 - 11/6-2014
 

Kommentarer
Postat av: Ida ☯ the sky under the sea

Så tråkigt att råttor har så korta liv :'(
RIP.

2014-06-11 @ 23:37:20
URL: http://theskyunderthesea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0