Haircare by Iza

Så tänkte det var på tiden att jag gör ett inlägg om hur jag tar hand o mitt hår :)
Delar upp det i ettaper annars skulle det bli en novell! Så börjar med vad jag använder då jag tvättar håret.
 
 
1. Natura Siberica Colored & Damaged Shampoo
Har helt klart fallit pladask för serien Natura Siberica, håret känns fräscht länge och fick bort den kliande hårbotten jag fick utav ett annat shampoo. 
Sen att den är ekologisk och utan sulfater, parabender, konstgjorde färgämnen m.m är ett stort plus i kanten! För det är ju så att allt man lägger på huden går rakt in i kroppen!
Shamponerar alltid minst 2 gånger och är nogrann med att man rengör runt ansatserna, gnugga ej längderna på håret utan det ska man bara dra shampot igenom.
 
2. Natura SIberica Strenght & Growth Hair Mask
Från samma serie, en återfuktande hårmask som även ger lite glans då det är som glittriga små korn i själva inpackningen :) 
Använder denna inpackning på min svarta halva mest för att hålla kvar fukten i håret och ge det liv!
Handukstorkar alltid håret innan jag lägger i inpackningen för allra bäst effekt och låter sitta i cirka 10 min.
 
3. Revlon färgbomb 200 + Manic Panic Bad Boy Blue
Med lila försvinner färgen för snabbt för min smak! Använde alltid färgbomben 500 till mitt röda hår. Men 200 som är den lila är alldeles för varm för min smak, blir nästan rosa/lila. Så gjorde min egen version med att blanda i en flaska med Manic Panics Bad Boy Blue och det blev precis den blå/lila färg jag var ute efter!
Ska dock testa 002, en ny lila de kommit ut med nu som är mycket kallare i färgen och se om den funkar!
Men man måste verkligen ha handskar på sig nu för det färgar av sig ordentligt på allt man rör vid! (behöver jag tilläga att min dusch är mer blå än vit nu?)
Har även denna i handukstorkat hår och låter den sitta lika länge som den andra inpackningen! Eftersom jag har den blå hårfägen iblandad, om jag bara haft färgbomben hade den bara fått sitta i 3 min. Eftersom färgen blir ej mer intensiv även om den får sitta 1 timme, om man vill få starka resultat är det bara att skälja ur och lägga i på nytt!
 
4. Natura Siberica Colored & Damaged Hair Conditioner
Avslutar alltid med balsam, då balsam stänger de fjällskikt som shampoot öppnat och på så vis skyddar håret mot yttre skador!
 
Sådärja detta är vad som använts i duschen, tvättar bara håret en gång i veckan och sedan jag börjat använda NS har jag inte ens behövt använda torrshampoo sista dagen :)
Testat mycket olika saker men detta är helt klart det som funkat bäst för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0