Spontan Operation...

Gårdagen var så perfekt planerat.
När jag vakna skulle jag ner till posten och hämta ut mitt körkort, vid tre skulle ida komma och jag skulle fixa hennes hår, vid fem skulle jag ut och fira körkortet med pappa och vid nio skulle man ner till kannan och se björn rosenström.
Men min mage hade annat planerat för mig!
Vid tre på natten så började jag få riktigt ont i magen och illamående, somnade vid fyra och vaknade upp vid åtta igen. Förflyttade mig till soffan med en hink ifall att, efter att ha försökt äta och att ha spytt tre gånger ringde jag mamma då inte smärtan avtog heller.

Pang Bom akuten, blodprov (vilket resulterade att min puls gick från 90 till 120 på typ en sekund), dropp och massa läkare som kom och klämde på magen. Efter att praktiskt taget svimma så fort jag ställde mig upp och jag var lika vit som läkarnas rockar fördes man till operation.
Min kära lilla blindtarm fick för sig att vara inflamerad...
Inte nog med det fick ta ut mina piercingar, men så vänliga själar som dem slapp jag klippa bort festivalbanden!

Vaknade ivf upp, smärtan var borta och färgen var tillbaka på ansiktet. har nu tre hål i min mage och fick praktiskt taget trycka om min läpp piercing. Hade en ganska skum äldre dam i samma rum som mig som satt och sjöng för sig själv, tur man hade hörlurarna :P
Nu dödar mina axlar mig, magen gör ont så fort jag spänner mig och ser ut som ringaren i notre dame när jag går :P (eller ja kan vara lite party grandma stuck på min gång också)
Så det enda som gäller nu är att bli så pigg och rörlig som möjligt tills onsdag då jag ska till stockholm!!!

Men nu har jag ivf ett framtida experiment! Tydligen så opererade pappa bort sin blindtarm under sitt tjugonde år i livet, precis som jag. Så ska hålla ögonen öppen om jag får någon unge och se om denna smärta är ärftlig :P


Kommentarer
Postat av: Ida

D:



Tur att det gick bra iaf! Ahh, festivalbanden, att de ska vara en så kär x)

2012-03-24 @ 23:54:17
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0