Hårfärgsrecension pt.1

Tänkte dela med mig av mina åsikter om de extrema hårfärger jag använt mig av under de senaste tre åren :)
Har totalt använt 10 olika färger/nyanser så tänkte börja med de fem första (som förövrigt bara är olika rosa)
Alla färger är färgade på en platinablond grund.

+ Otroligt fin och stark färg
+ Höll sig bra, försvann direkt då man badade i klor.
+ Blev precis den nyans som det skulle vara enligt hemsidans bilder.

- Dyraste färgen och fanns inte i sverige (dock gör den det nu på ett fåtal ställen)

Kommer tyvärr inte ihåg så mycket av färgen då jag använde den för tre år sedan, men vad gällande extrema färger så finns det inte många som sitter bra men det här är en av de bästa.


- För mörk för min smak och som nyfärgad kändes den nästan röd
- Tyckte den såg skabbig ut ganska snabbt

Är som sagt mer förtjust i ljusa rosa färger och det är ju bara en smaksak, men om jag minns rätt så blev den mörkare än vad jag hade förväntat mig. Vilket var en stor besvikelse.
Inom Directions så var denna den jag gillade minst.



+ Höll länge för att vara en ljus färg

- Då den är ljusare tvättas den ur snabbare och man fick lätt som vita slingor i håret, men det kan ju vara snyggt också om det är de man vill ha.

Min favorit av alla mina rosa färger! Dock blir det dyrt i längden med 2-3 burkar färg per månad


+ Den hittills snygaste rosa nyansen

- Konstigt konsistens på själva färgen
- Mycket svårare att få heltänkande och hur noga vi en var fick jag blonda fläckar kvar i botten (vilket aldrig hände med directions)
- Tvättades ur för snabbt, fter en vecka såg det ut som det var en månad sen jag färga det sist

Älskade den som nyfärgad, sen upptäckte vi fel efter fel med färgen!
Inget fan alls av Manic Panic, var första och sista gången jag köpte en av deras färger


+ Räcker längre då jag blanda ut med balsam
+ Färgen höll bra, trots utblandning

- Lyckades aldrig få den till den nyans jag verkligen ville

För att spara pengar köpte jag denna färg som är mörkare, lärde mig att man kunde blanda ut färgen med balsam för att ljusa upp, så en burk blev typ fyra. Men med det så försvinner också färgen lite snabbare. Lyckades aldrig ljusa upp det tillräckligt dock, sen kostare ju balsam också pengar.
Trackback
RSS 2.0