Alltid ha hjärtat med

Har trixat och klurat lite i mitt lilla huvud den senaste tiden, jag behöver mer ink on ma flesh ;)
Idag så lade sig den sista pusselbiten på plats i vad som kommer bli min kommande tatuering :D

Det bästa med den är ett den är så simpel och vanlig men endå har två djupa innebörder för mig som person <3
Pratar då om att göra den klassiska simpla blomman!

Varför en blomma?
Andra dagen på skolan så gav Ann oss en metaforisk blomma, vi pratade om blommans innebörd och hur mycket den egentligen kunde förmedla. Blomman var våran start i frisörtänket och hur vi ser de yttersta punkterna.
Blomman är något vi ska ge oss själva varje dag, för vi betyder!
Blomman kom från och med den dagen att representera detta yrke för mig och att jag äntligen hittat den väg i livet jag vill följa!
Så varför inte fästa den på armen så jag var enda dag blir visuellt påmind om denna resa och lovande framtid!
Och den blomma jag valt att föreviga på min arm är orkidén!

Varför en orkidé?
För det är Farmor!

Jag hade aldrig en sådan stark bindelse med farmor vilket jag tycker är synd :( men hur lätt är det då hon har ca 30 barnbarn?
Farmor dog för över ett år sedan nu och efter hennes död så blev det att pappa och resten av syskon skaran fick tömma huset och ta vara på det dem ville ha kvar. En sak pappa tog var en orkidé, en lila.
Just i detta nu står denna orkidé i vårat köksfönster och i full blomm!
Så valde pågrund av detta att ta orkidén att representera denna blomma jag ska ge mig själv varenda dag <3


Har inte kommit helt på hur den ska se ut än dock, den ska sitta på armen mot in första tatuering för att börja bygga mot en sleave... Men hur den ska röra sig är frågan! har hittat lite inspiration än så länge, men kommer inte ta det vidare innan det är perfekt ;)


Kommentarer
Postat av: Ida we

Han i första bilden hade fått till en vääääldigt snygg! Jag vill typ också ha en sleave... fast jag vet inte ändå... Vet att jag vill ha rosor, det är inte så himla orginellt kanske men jag tycker det oftast blir väldigt fint, sedan kan man ju lägga till mer så det blir mer personligt. Typ ugglor. Det vill jag ha, ugglor och rosor haha.



▲ Jag vet, och jag som älskar sommaren borde ju bli extra glad över att det blir vår men tydligen så finns det något skumt i mitt huvud som kommer fram då.

Finns säkert någon psykolog som kan gräva fram vad det beror på men, aja, man får väl se hur det blir nästa vår >.<



Btw, kollade Systemets hemsida och Absinthe är skitdyrt! Billigaste 700ml kostade över 300 och det var "bara" 60% (den jag tog är 70). Fett dyrt, vissa kostade 500-700... siiiiick!

2011-10-05 @ 23:40:06
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Ida we

▲ Ja, den sista är också väldigt fin, den gillar jag fast den inte har lika mycket bakgrund. Haha whot, vad hade han?! Hade han ugglor och rosor xD or what?



Oh, sannerligen, verkligen ett kap. Men mest tänker jag på att Patrik faktiskt gav bort flaskan. GAV BORT. Hah. Inte mig emot men jah ^^ ändå.

2011-10-06 @ 23:01:53
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Ida we

▲ Åh, intressant! Den hade jag velat se ^^



Brittiska, alltså, I CAN'T TAKE IT! Och smilgropar... Som jag ser nu att Danny har och som jag vet att M Shadows har. Det spelar ingen roll hur badass man ser ut/låter eller hur hård musik man spelar. Har man smilgropar så... haaaahaaaa, alltså nä. Och sedan brittisk engelska på det. OMFG. Ahhh.

2011-10-07 @ 23:32:26
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0