A Day To Remember


A Day to Remember är ett amerikanskt post-hardcoreband från Ocala i Florida. Bandet bildades 2003. Bandets musik har blivit beskriven som "en blandning av death metal-grymtningar och de fräcka melodierna från poppunk" och som en korsning mellan "livlig poppunk och tuffande metalcore"
Bandet består av Jeremy McKinnon (sång), Neil Westfall (Gitarr), Kevin Skaff (gitarr), Joshua Woodard (bas) och Alex Shellnutt (trummor).


Studioalbum

2005 - And Their Name Was Treason

2007 - For Those Who Have Heart

2009 - Homesick

2010 - What Separates Me From You


Om precis en vecka så ska ju jag få se dessa härliga prickar live i stockholm :D Ida's förtjänst att jag börja lyssna på dem! Märkte att dem skulle komma hit i sommras och eftersom jag visste att ADTR var på ida's top fem favoritband så blev det ju bara självklart att jag säkert gillar dem också (vi har väldigt lik musiksmak) och vem säger nej till en konsert? Inte jag i varje fall!
Så nu har jag nördat deras låtar och lärt mig de flesta, även lärt mig spela If It Means A Lot To You på gitarren och sång (men inget som kommer nå ut till allmänheten). Vet inte vad mer jag ska säga än lyssna på dem :D

All Signs Point To Lauderdale

I hate this town, it's so washed up
And all my friends don't give a fuck
They'll tell me that it's just bad luck
When will I find where I fit in
2,3,4!

Remember when I tried
I'd never strayed too far from you
Forever by your side
No matter what I was going through
But now I never know the things to say to you
That help me prove that I'm still on your side
I never show just what you do to me
Guess I'm what's always wrong




If It Means A Lot To You

And hey darling
I hope you're good tonight
And I know you don't feel right when I'm leaving
Yeah I want it but no I don't need it
Tell me something sweet to get me by
'Cause I can't come back home till they're singing

La, la la la la la la

'Til everyone is singing

If you can wait till I get home
Then I swear to you
That we can make this last
(La la la)
If you can wait till I get home
Then I swear come tomorrow
This will all be in our past
Well it might be for the best



A Second Glance

This is for you
(this is for you).
You're the one worth waiting for.
You're all I ever needed in this life.

Lets sneak out the back, so we can see
What it took to bring us here and be here.
So reminded of better days,
When we were both happy



Kommentarer
Postat av: Ida

FUCK YEAH CAN'T WAIIIIT!

2011-10-19 @ 23:28:14
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0