Dead By April


Dead by April är ett svenskt metal-band från Göteborg som bildades i februari 2007. Det självbetitlade debutalbumet gavs ut i maj 2009. . Under 2010 lämnade båda gitarristerna, Pontus Hjelm och Johan Olsson, bandet. Nu består bandet av Jimmie Strimmel (sång, growl), Alex Svenningson (trummor),  Zandro Santiago (sång) och Marcus Wesslén (bas).

Studioalbum

2009 - Dead BY April

Samlingsalbum
2011 - Stronger


Ett av mina favoriter när det kommer till svenska band :) Gillar i stort sett alla deras låtar förutom att dem ibland kan bli lite enformiga. Såg dem sommaren 2010 på Pier Pressure för första gången, önskar jag hade sett dem när Johan och Pontus fortfarande med. Pågrund av att jag tycker Zandros röst är lite för mesig =/ Men slutar inte lyssna för det <3
Är så dålig på att uppdatera mig dock så märkte för några dagar sedan deras samlingsalbum där det är med 3 låtar jag aldrig hört ^^
What Can I Say har nog varit den låt från dem jag nördat mest! Kände igen mig så mycket i den situationen just då!

What Can I Say


I tried to be all that you need

tried not ever let you down
still I can see it in your eyes
Not good enough

(This time I believed that I really could change)

(I gave it all)
(This time you really had my everything)
(I guess I was wrong)
I guess I was wrong




Leaves Falling

Put my trust in your love
I defended you
despite our past
I still breathe for you (for you..)
my side is chosen for destiny
and this is all I see

Leaves falling down

falling side by side
all I predicted has now begun
Leaves falling down
anywhere I hide
all that was laid down
it seems I drown




Losing You- akustisk version

What I have in me, in my mind is you
I would die if we were through
What I'm feeling now what I'm heading into
I am lost in pain without you
So cold, so alone

All I have is you
It is all that I'm breathing for
All I need is you
Now I can't make it through


Kommentarer
Postat av: Fridalarsson

Har faktiskt fått upp ögonen mer och mer för Dead By April, dom är riktigt bra!

2011-03-23 @ 11:34:40
URL: http://fridalarssonfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0