Tillbaka till skolbänken :D

Idag så slutade sommaren och dags att återfinna sig i skolan.
Men nu så var allt främmande och spännande då man för första gången satte foten på Ann Petterssons som en av hennes elever!
Otroligt mycket information att ta in och saker att märka upp!
Min klass består av 12 tjejer som kommer från hela landet.

Är otroligt pepp på de kommande 6 månaderna och nu gäller det att vara uppmärksam då vårat första "jobb" eller hur man ska kalla det är om cirka tre veckor. Då vi sammarbetar med Makeup Store och O'lerys för ett event då vi ska styla kvinnor mellan 25-50 år :)

Kommer även inte ha något schema, enda vi vet är att vi ska vara på plats och startklara klockan 10.00 och att vi slutar 17.00. Så varje dag kommer komma som en överasskning och man får bara vara redo att tackla det som kommer! Känns faktiskt otroligt skönt för då blir det inte att man bara tänker "Yes vi ska arbeta med färgning på torsdag" och sedan bara glömma bort allt annat viktigt man lär sig :)

Det som jag tyckte var den skummaste/roligaste regeln var dock att det är sminktvång ;) Och totalt förbjudet att dyka upp i mjukisbyxor xD
Så man måste vara fixad och representabel varje dag då man är ansiktet utåt för skolan.

Imorgon så lät det som att vi kommer köra lite teambuilding just för att komma närmare varandra i klassen och veta vilka personer jag kommer spendera de kommande 6 månaderna med!
Nu vill jag mer eller mindre bara lägga mig så jag kan komma tillbaka till mitt "nya hem"
Min framtid börjar nu :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0