Tear my heart open

Det spelar ingen roll vilken sinnesstämning jag är i när det kommer till musiken.
Man kan inte avgöra hur jag mår genom att kolla vad för musik jag lyssnar på för det är alltid depp!
Även om jag är on top off the world, älskar livet och känner mig helt enkelt oövervinnerlig lyssnar jag endå på deppig musik som handlar om krossade hjärtan och dålig självkänsla.
Varför?
Jo för lycklig musik är så dålig D: Tycker bara helt enkelt att ledsen musik är så mycket bättre och talande.
Gjorde en koll i min musiklista nyss (bara för att) och kollade hur många "glada" låtar jag kunde hitta.

Saviour - Black Veil Brides
Hur glad den är vet jag väll inte... Det är mer av en "vi finns alltid för er" låt på något vis. Då den har en känsla av hopp och kärlek i sig räknar jag hit den :)

Bandit For Life - Blowsight
Denna låt är bara pepp och kul :D Blir själv bara allmänt glad av att höra den ^^ Så fint då det är en låt inspirerad av Bandit Rock radiokanalen ;)

I Made It - Dead By April
"Look at me now I made it" säger väll det mesta. Insperations låt som gav mig en otroligt värmande känsla för några år sedan då jag hade en liten personlighetskris och börjat komma i den riktigt av den person jag var. Låten fick mig att känna mig extra stolt över vad jag åstakommit :)

Gorgeous Nightmare - Escape The Fate
Bara en härlig låt om att vara förälskad mer eller mindre :) Att hitta den personen som får en att känna sig levande ;)

The Only Exception - Paramore
Ledsen och glad låt på samma gång O.o Att våga satsa på kärleken och återigen hittat den personen som ändrar allt till det bättre <3

The Good Life - Three Days Grace
Ta inte skit från någon, ta för dig av "the good life" och "have a good time!

Haha ja det var det "gladaste" jag kunde hitta just nu som inte bara var allmänt skumma oseriösa låtar xD
Så musiken visar inte mitt humör, kan ju vara stunder då man känner sig nere och känner igen sig mer i låtarna men blir endå ingen märkbar skillnad i min playlist för det!

Kommentarer
Postat av: Rebecca Rehn { F O T O }

Tack för bra musiktips!

2011-08-15 @ 23:09:01
URL: http://rebeccaarehn.blogg.se/
Postat av: simone

Sköön musik!

2011-08-16 @ 11:48:15
URL: http://simoneh.se
Postat av: tove N.

Braaaa musik! Papa roach. Paramore. Åh!

2011-08-17 @ 21:29:17
URL: http://towwis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0