Lokalproducerat

Då pratar jag inte om mejeriprodukter utan musik!
Den senare tiden har ja börjar upptäcka lite mer svenska band som jag faktiskt gillar, några har faktiskt blivit mina nya favoriter. Det bästa med svenska band (enligt mig) är just att chansen att få se dem är större.

Men det absolut bästa är nog när ett av ens favoriband lyckas vara från samma stad och inte speciellt kända. Låter ytterst egoistiskt när man skrev det så, men då får man lyssna på deras otroliga låtar oftare. Dock hoppas jag endå att dem kommer komma långt inom musikbranchen så att dem fortsätter med det dem gör och att vi kanske en dag kan få hålla deras första album i våra händer.
Vilket är detta Ö-viks band som jag talar om då? Jo Solid Sound!

Så vad inspirerade egentligen detta inlägg? Jo på fredag så ska dem och April Divine (ett annat bra Ö-viks band) spela på Sliperiet. Längtar.

Har ni något Lokalt Band som ni gillar sådär lite extra?
Trackback
RSS 2.0