Memories for life...




Ett helt jävla år har gått
, för exakt ett år sedan idag vandrade jag och miss Ida runt på göteborgs gator, hittade piercing automaten och kollade utanför hoteller alla snackade om för att se om det fanns tecken på våra idoler. Fortfarande i extas över vad vi nyss varit med om.
För exakt ett år sedan och en dag stod vi och frös fötterna av oss utanför scandinavium, och för EXAKT ett år sedan och två dagar sedan vandrade vi på stockholms gator med fjärilar i magen, väntade på att de två bästa ögonblicken i våra liv skulle inträffa...


Talar ju såklart om mitt all time nördband Tokio Hotel <3 Även fast nörderiet dött ut så älskar jag fortfarande de fyra tyska killarna som haft så stor inverkan på mig! Såklart tog vi tillfället i akt och åkte på båda konserterna som de hade i Sverige under Humanoid City Tour, såklart blev det de bästa två dagarna i mitt liv so far.

Kommer ihåg allt så tydligt, slutet på andra konserten och våran otroliga törst, den trevliga lilla butiken som spelade Spring Nicht. Aptiten som i stort sett inte funnits de två dagarna, och känslan att få komma längst fram under Forever Now <3 Besvikelsen över att mobilen höll på att dö = nästan inga bilder (lyckan då Ida's kamera tog kick ass bilder :D) och tryckvågen som sköt mig framåt när mörkret föll över arenan! Rädslan att komma långt bak då vi anlände vid arenan... Så mycket minnen så mycket kärlek <3

Inläggen jag skrev om konserterna och allt som hände runt omkring <3
4 Mars 2010- Innan konserten...
4 Mars 2010 - That Day Came
5 Mars 2010 - Resan och Köandet
5 Mars 2010 - Magi på hög nivå

Detta var starten för min passion för live-musik, efter TH blev det Pier Pressure, All Time Low och Buller For My Valentine... Snart blir det Metaltown och förhoppningsvis Sweden Rock!


Kommentarer
Postat av: Ida we

<3

2011-03-07 @ 02:24:05
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0