Stiftelsen Sigrid, Johan och Jonas Nätterlunds Minnesfond

Istället för en vanlig. skoldag så fick vi alltså besöka Nätra/Sidensjö området.


Jonas Nätterlund växte upp i detta område, denna byst stod tydligen på samma gård som där han föddes och spenderade den första delen av hans liv. Vid 20 lämnade han detta område och kom inte tillbaka. Men när han dog 1995 lämnade han ett testamente där han lämnade alla sina kontanter (24 Miljoner) till området Nätra/Sidensjö just för att det skulle skapas konst. Därav namnet.


Fick även gå in i huset hans mamma bodde i...



Sedan blev det en fika paus och lite mer konst, en känd skidåkerska som bodde i det området som Jörgen Nilsson gjort och sedan två broar av Monika Gora. Blev även ett litet titanic moment ute på broarna ;)

påväg mot nästa konstverk...

Blev ganska snabbt fram och tillbaka denna gång, sedan blev det att sätta sig på bussen och åka till skule för att vara dem första att se det nya konstverket som blev klart igår, det är även min favorit från dagen.



Den går att se från vägen och ja den är helt enkelt full av färg och glädje tycker jag :) Ett fint tillskott för de norrländska skogarna.

Två konstverk i Köpmanholmen...


Sista stoppet blev bågarna som man ser efter E4:an, tycker dem är ganska tråkiga och håller med ida när hon sade att första gången man såg dem trodde man inte det var ett konstverk utan bara efterlämningar av något byggprojekt eller liknande.
Men dem var roliga att klättra på ^^

Kommentarer
Postat av: Teresia

SV: Haha tack:)Ja, Det blev en lite darknesskänsla över naglarna,jag får kanske göra liknande till Halloween :)

2010-10-06 @ 23:07:35
URL: http://justmylack.blogg.se/
Postat av: Ida we

Vad sur Sofia ser ut på första bilden. Hon är pissed för jag ba ställer mig ivägen xD Fin jag är i filmen. I'm in love with my smile :D

2010-10-18 @ 22:31:12
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: sofia

skitarg! ska äta upp dig!

2010-10-26 @ 22:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0