Pier Pressure 2010 - Part 4

The Sounds spelning var över och man började förbereda inför 30STM.


"Das Supagood Ya!!"

Kärlek på lådan haha ^^
Solen började också komma fram sakta men säkert mellan molnen och alla var förväntansfulla att få se dessa coola killar :D



                   
     

Fick en liten chock då Jared kom ut på scenen då jag förväntade mig han i sitt bruna hår ^^ Var smått overkligt att få se han påriktigt efter så lång tid, även fast min fandom mot dem försvunnit de senaste åren och jag hade knappt hört något från senaste plattan så är det endå en sådan otrolig häftig känsla att se dem live. För älskade trots allt dem en gång i tiden.

Lyckades även spela in en kort video på en av mina favoritlåtar Beautiful Lie, som jag sade tidigare var inte denna kamera den bästa för videoinspelning men det är bättre än inget ;)



Solen stekte och trycktet var värre än på TH konserten, det gick inte att stå stilla då man var så hårt pressad att om folket runt omkring mig hoppade hade jag inget val att följa med.
Tillslut valde jag att ge upp då folket blev bara mer och mer galna.
Kort efter att jag tagit mig ur det värsta trycket kom även Kim och Ida, vi bestämde oss för att dra oss mot Red Stage där Paramore snart skulle börja spela.



Men vi kom dock inte så långt fram utan mer mot mitten, men såg fortfarande fram emot att få se det lilla energiknippet Hayley ^^


       
       

Var precis som jag förväntat mig :) Dock hoppas jag kunna gå på en konsert med dem senare, då allt blev så stressat mellan spelningarna att man aldrig han se klart någon innan aman sprang till nästa.
Paramore blev det inte så mycket av just för vi stod så långt bak och efter ett tag lyckades några långa killar komma framför oss så man såg i stort sett inget förutom deras bakhuvuden.
Men hann även här spela in en liten video med That's what you get.



Så pågrund av dem dåliga platserna valde vi att gå lite tidigare för att komma långt frsm till HIM :) Trots allt dem man mest såg fram emot att se ^^
Typiskt nog hörde man hur Decode började spelas så fort vi kommit fram till Black stage igen (damn)
Men nu påbörjade den sista väntan till de finska gubbarna jag var smått besatt i en gång i tiden ;)



Många lampor, kom nästan längst fram bara en person mellan mig och stängslet *tummen upp* sedan började något konstigt intro som var så inte HIM, pågick också en bra stund innan Ville & co kom ut på scenen.



           
           
           
           

Ja det blev då mest bilder på HIM, har många mer än dem jag laddat upp nu. Men eftersom dem då var sista bandet kände jag inget behöv att spara på batteriet eller något så förutom alla bilder blev det även flera videos.

Right Here In My Arms



Heartkiller



Funeral Of Hearts



Kvällen avslutades med Rebel Yell och sedan blev det att gå tillbaka in till stan. Träffade några trevliga Helsingborgsbor som vi var med i stort sett hela kvällen tills deras buss gick klockan 4.
Första festivalen avslutad och så fort jag tittar på festivalbandet som är runt min arm kan jag knappt vänta tills nästa gång <3
Förhoppningsvis Metaltown nästa sommar också.
Alla bilder och videos är då tagna av mig så vill inte se dem utspridda på andras sidor, isåfall ska det stå att det är jag som tagit dem.

Kommentarer
Postat av: elin hallman

Åh, fan vad underbart att se Paramore och HIM live, borde fan gått på Pier Pressure i år! ;o



sv: OREOS IS THA SHIET! Och neeeej har inte hunnit smaka den än, men den ser supergod ut så måste försöka göra det ;D

2010-10-05 @ 10:01:29
URL: http://elinhallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0