Metaltown den 17 Juni pt.1

Dags att börja med lite Metaltown inlägg då!
Kommer bli väldigt många pågrund av alla bilder jag tagit på respektive band osv. Så alla kommer inte komma på rad utan det kommer komma upp lite då och då. De band som kommer få egna inlägg blir All That Remains, SOAD, Arch Enemy, Cradle of Filth, A7X och Volbeat :)

Så i detta inlägg kommer det bara vara allmänt runt hela festivalen den första dagen.

Ok skulle åka från Ö-vik klockan 20.50 enlig biljetterna. Men när vi kom fram stod det att tåget gick 21.39, happ vänta en timme då.
Sen var ju tåget en timme försenat från det så bar att stå och vänta.
Älskar fortfarande min och fridas variation och tåg snacks ;)
Frida = Cola och bilar
Jag = Sallad och Loka

Väl framme i gbg var tåget två timmar försenad =/ så sprang först och lämna in väskorna på centralen sen tänkte vi hämta ut armbanden vid shock. Men det var en sådan brutal kö så vi betämde oss för att dra direkt till festivalområdet.

Kan knappt komma ihåg senast jag var så stressad, ledsen och arg på samma gång. Mitt favoritband Escape The Fate hade ju fått den första speltiden på fredagen. Var nog nervös att vi inte skulle hinna i tid om tåget var I TID.
Men hade ju redan köpt biljetterna när jag fick reda på det och hade inte råd att köpa någon ny.
Ja Frida kan ju intyga vilken nervöst och dryg unge jag var under gångvägen till området, som förövrigt var "jätte säker" (känn den brutala ironin!)

Kollade på klockan hela tiden, sen hörde jag tonerna ur Massacre som var första låten dem skulle spela och var till och med nära på att hyperventilera! FML jag skulle missa dem jag visste det! Men höll hoppet uppe att jag kanske skulle lyckas se sista låten ivf. Det hoppet dog då vi kom fram till kön...
Se där spelade dem D: Kunde höra musiken vagt, basen tog över det mest och människorna runt omkring mig överröstade större delar av låtarna.
FU dem var så nära men jag missa dem D:
Kom in på området 2 minuter efter att dem gått av sen, ne vadå hata sitt liv!
Är ju för fasen ANDRA gången jag skulle fått sett dem men något kom ivägen... Som jag sagt förut, tredje gången gilt snälla.

Så jag var med all säkerhet inte bästa sällskapet, dagen började jävligt dåligt!
Gick bort för att se Corroded men orkade inte ens tränga mig långt fram.
Förlåt Frida för jag var så tråkig från början <3
Men resten av dagen var bättre vilket jag kan trösta mig med, så ja detta var den sugiga delen av Metaltown xD Resterande inlägg kommer bli gladare, I promise :)

Och ja bara för att påpeka, alla bilder är tagna av mig. Även fast dem inte är precis bra så vill jag endå inte att någon annan ska ta cred för dem ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0