Svar vad gällande designen!


Jo har haft samma problem jättelänge men fick alldeles nyss reda på det!
Det är hur simpelt som helst egentligen!

Jag gör mina designer i photoshop och då kan man göra så att det inte finns något lager som bakgrund, ser ut såhär då:

Jag hade bakgrunden där under tiden jag designade själva designen bara för att se exakt hur det skulle bli och tog sedan bort den innan jag sparade allt.

Det viktigaste när man gör detta är att spara bilden i PNG format! Då kommer det "genomskinliga" fortfarande vara det när man laddar upp bilden sen och den bakgrund man har kommer lysa igenom :)
Och man laddar alltså bara upp den på samma sätt man gjort med vilken annan header man haft!

Hoppas det gick att förstå ^^

Kommentarer
Postat av: Ida

Man måste dock skriva in transparent innan url:en i stilmallen också, annars blir det den färg man valt där ^^

2012-01-21 @ 01:39:49
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Ida

▲ Nä, insåg att man inte behövde det, fast bara man ser till så det inte står någon färgkod innan (typ #fff) Såhär menade jag:



#header {

background: transparent url(http://idawe.blogg.se/images/2011/header12_3_181103105.png)

Fast spelar ingen roll om det inte står transparent, bara det inte står någon färgkod som det oftast gör i stilmallarna från början. Kanske beror på vilken stilmall man har iofs...



Haha, fattar inte hur du gjort med bakgrunden btw, för på blogg.se kan man ju bara ladda upp högst 1000px breda bilder :O Din är ju exakt!

2012-01-21 @ 16:17:07
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Ida

▲ Ja stupid ETF som är bra men bara är helt fucked up hela tiden.

Hörde också att de skulle börja på nytt album nu, och att det var osäkert vem som skulle spela bas. Om det är TJ är det väl bara att han är med och spelar in nya låtarna och att de hittar en ny sen? För han är ju permanent i Get Scared nu. Men jag vill ha Max! Ronnie hade ju tydligen fetdissad hela ETF inklusive Max också läste jag nyss på Loudwire. För de har tydligen också bytt bassist nu >.<

2012-01-22 @ 02:37:30
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0