Black Veil Brides


Black Veil Brides är ett amerikanskt post hardcore-band från Cincinnati, Ohio. Bandet grundades ursprungligen av frontmannen Andy Six. De fick sitt stora genombrott 2008, efter att deras låt "Knives and Pens" släpptes på Youtube. Videon fick snabbt flera miljoner med visningar och de fick ett skivkontrakt med StandBy Records. Den 20 juli, 2010 släppte bandet sin debutskiva, "We Stitch These Wounds".
Bandet består av Andrew Biersack (Sång), Chris Coma (Trummor), Jinxx (Gitarr, Violin), Jake Pitts (Gitarr) och Ashley Purdy (Bas, bakgrundssång)

Studioalbum
2010 - We Stich These Wounds

2011 - Set The World on Fire


Ja har väll lyssnat till och från på dessa pojkar. Något som fascinerar mig vad gällande BVB är just sångaren Andy Biersack (Han har valt att inte använda namnet Andy Six längre). Just hans tankar angående bandet och hur mycket han ser det som ett företag. Även om de flesta musiker ser sitt band som sitt jobb och liknande tycker jag att Andy går mer ut med det på något vis.
Ytterst formell och vältalande är han också med tanke på sin ålder.
Har precis lyssnat igenom deras nyaste album och tack och lov gillar jag den ;) Föll direkt för Fallen Angels, dock känns det som detta album har lite mera religösa undertoner i sig.
Men första låten som gjorde att jag föll för dem var helt klart Perfect Weapon <3 Även om det låter lite fail så gör det där intro skriket mig avslappnad :)

Vill så gärna se dem live, önskar så att jag kunnat dra på sweden rock iår då dem var där. Men icke den dagen tog man ju studenten >_>

Fallen Angels

We are the in between, cast down as sons of war.
Struck to the earth like lightning, on this world we're torn.
We won't cause the pain, of living out their law.
Take joy in who you are, we know our wings are flawed.


We're bored to death in heaven and all alone in hell,
We only want to be ourselves.



Perfect Weapon

We are breathing,
While you're sleeping, go, (GO!)
And leave us alone.
The lines cheated,
Our hearts beating, go, (GO!)
And now you're on your own.

Here's to your perfect weapon,
Crack bones with blind aggression.
Like birds whose wings are broken,
You live without direction.



The Morticians Daughter

I will await dear
A patient of eternity
my crush.
A universal still
No rust.
No dust will ever grow on this frame
One million years I will say your name.
I love you more than I can ever scream.

Booked our flight those years ago
I said I love you as I left you
Regrets still haunt my hollow head
I promised you I will see you again, again.



Kommentarer
Postat av: Ida we

Övertsa låten... känns inte som att han ska kunna sjunga så när man ser hans utseende, läskigt. Gillar hans röst ivf :)

2011-06-21 @ 16:45:37
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Ida we

- Haha, det var precis så jag tänkte! Fast jag har ju hört dem så jag visste att han inte lät så ljust som Bill, men det var ändå djupare/mörkare än vad jag tänkt mig haha xD Men bra ju, fast isf bara Bill + KISS haha

2011-06-22 @ 15:29:19
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0