För den goda sakens skull...

Då var det över!
En stor del av min barndom och uppväxt är precis avslutat.
Harry Potter och De vises sten var nog den första "tjocka" bok jag läste. Kunde sitta klistrad framför den vid tio års ålder och bara försvinna i den magiska värld som fanns bland sidorna.
Som många andra så kollade jag ständigt upp i skyn, väntades på att få syn på en uggla med ett mycket speciellt brev. Besvikelsen man kände då läsåret skulle börjat och ingen inbjudan hade kommit.
Hur man lekte Harry Potter under rasterna!
Mamma som mobbade en då man kunde böckerna utantill och läste om hela serien varje gång det kom ut en ny bok ^^
Då detta var sista filmen var det ju en självklarhet att man skulle avsluta det med ett bang :D Med andra ord klä ut sig ^^
Satsade på den onda sidan, med att hoppa in i Slytherins elevhem och på det även vara en ung dödsätare ^^
Riktigt snygg som tatuering måste jag erkänna ^^ Men då det är ett tecken på ondska så tror jag nog att man hoppar över det (A)
Luggen blev även grön just pågrund av mitt nya elevhem ;)

Harry Potter och Dödselikerna del 2 uppfyllde otroligt nog mina förväntningar, oftast blir man besviken på att sina favoritsaker inte kom med i filmen. Men inte denna gång ^^
Enda sedan jag fick den sista boken av mamma på min 15 års dag så har jag alltid velat se Halvblodsprinsen berättelser <3
Snapes minnen är så otroligt härtskärande och hemska.
Sedan är jag en riktig sucker för tillbakablickar och visioner om framtiden, det är bland det bästa jag vet i filmer och serier!
Många humoristiska inslag var det också! Speciellt voldemorts skratt och den mest pinsamma kram jag sett i hela mitt liv xD
Nu är det då dags att lägga sig, funderar på att läsa hela harry potter serien igen nu! Var allt för längesedan :D

Kommentarer
Postat av: ida w

"It's not really good bye after all" - Albus Dumbledore (till Hagrid, HP1)



Then take this advice: http://murderliarvengeance.tumblr.com/post/7853769731

2011-07-23 @ 20:09:22
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0