What the fuck... Really?!

Sen i början av sommaren har jag varit helt säker på vad jag skulle göra efter gymnasiet, men en annan tanke har funnits där som nu bubblat upp och tagit över allt!

Min plan var att söka in till Grafisk Design & Illustration på Konstfacket i Stockholm, söka in varje år och jobba här hemma tills jag kom in. Helst ville jag stanna hemma minst ett år och jobba i vilket fall som helst. Tyckte det kändes självklart med den linjen när det kommer till mina intressen vad gällande media, musik och liknande. Men det slog mig, trots att jag gillar att rita gör jag inte det så mycket, och när jag gör det har jag ytterst svårt att slutföra ett projekt.
Att vara tvungen att göra något gör bara att jag stänger av då det inte blir roligt längre, så skulle jag verkligen trivas i den yrkesriktingen??

Så finns det något jag brinner för egentligen? Något jag håller på med och tänker och fantiserar om dag ut och dag in? HÅR!
Älskar att experimentera med mitt hår och har klippt det själv sen 2007, dock väldigt amatörmässigt så går till en frisör en gång om året ivf :P
Så börjar mer och mer ta till mig tanken om att vidareutbilda mig inom frisör, ett av de få yrken jag kan behålla min stil någorlund. Speciellt om jag faktiskt skapar något eget.

Inget säkert, vill ta till mig tanken och verkligen fundera på det en stund så det inte bara blir ett impulsbeslut. Men just nu känns det bara så rätt och självklart. Som att jag aldrig haft någon annan väg...
                          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0