Pier Pressure 2010 - Part 2

Man blir ganska rastlös av att bara vandra runt i göteborg utan några öppna affärer så runt tio bestämde vi oss för att försöka se vars frihamnen var.
Efter vi gått över den oändligt långa bron hittade vi festivalområdet men då kände vi att det var lika bra att stanna där då vi endå inte hade något bättre för oss och det var inte precis frestande att gå över den där bron igen.



Pennorna åkte fram så vi kunde klottra ner lite bandnamn på armarna, här ser vi en koncentrerad Ida som skriver något ^^ dock inte säker vad men kanske Destine? rätta mig om jag tar fel ^^
Regnet kom och gick i etapper och efter att ha suttit ner bestämde vi oss att ställa oss i kön.



Under tiden man stod i kön sökte man efter tecken på bra väder genom öppningar i molntäcket, hoppet om bra väder ville inte lämna oss trots hur det såg ut.
Sedan kom nog den värsta störtskuren och musten sögs ur en lite, ne måste försöka tänka på alla awesome band!
vid 11:30 började insläppet och fick lämna väskan med paraplyet i garderoben. Var inga problem då man hade det viktigaste (kameran) med sig i jackfickan.




Gick till Red Stage för att titta på Dead By April, dem började med soundcheck sedan försvann dem. Tittade på klockan och märkte att det var över en timme kvar så gick runt festivalområdet och jag köpte en XL hoddie från Junkyard då jag ville ha något jag kunde mysa i ^^
Sedan gick vi tillbaka och kom nästan längst fram igen fast på andra sidan.

   



Spelade även in en video på Trapped.
Dock inte hela låten och med detta hittade jag min kameras svaghet ^^ Ljudet sucks, eller ja basljudet/trummorna tar över totalt. Men tycker det endå är kul att ha kvar dem som minne utöver bilderna :)


Sedan härmade jag ida lite med spelschemat...


Vårat spelschema så att säga, detta har ni att vänta er i resterande inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0