Dag 01 - Presentera mig själv


Mitt namn är då Izabell Westin, jag går sista året på Nolaskolan och är fortfarande inte helt 100 på vad som kommer hända efter studenten.
För tillfället bor jag varannan vecka hos min mamma och pappa i Önrsköldsvik och just nu är det 6.3 grader kallt utomhos. Har alltid vetat att jag inte vill bo här hela mitt liv utan hoppas på att få bosätta mig i stockholm några år och plugga.
Jag fyller 18 år om lite mer än två veckor, för att vara mer exakt den 9 December. Vilket suger då julen står runt hörnet så allt trycks ihop i samma månad och man missar saker som 200-dagars och allt sånt som har en viss åldergräns. Liten tröst är väll att jag har två decemberkompisar som kan dela min irritation.

Jag skulle väll beskriva mig själv som scene antar jag, den stilen jag känner mig närmast till. Utvecklar mitt utseende ständigt och om jag jämnför mig själv mellan åren (har alltid sett till att ta foton när jag fyller år så jag kan se förändring på ett år). Bland mina bilder har jag en speciell mapp med egentagna bilder på mig (ego jag vet) som sträcker sig från 30 April 2006 till idag.

Min personlighet är positiv och glad. Lite knäpp också. Bland det svåraste jag vet är att vara elak mot människor, kan inte ens göra det på internet. Hatar verkligen när jag ser folk som kommenterar hatiskt mot varandra bara för att, försöker konfrontera dessa människor dock bara med frågan varför och vad får jag för svar? för att det är kul!
Har ett sjutk sinne för humor och jag gillar uppmärksamhet och att hitta på skumma pinsamma saker med mina vänner. Oftast smått töntiga saker som att klä ut oss varje fredag i skolan eller vara uppe hela natten för att se förhandsvisningen på New Moon i Umeå. En sak jag gillar är att chocka, göra saker folk inte förväntar sig och se deras reaktioner. Som att gå på promenad med en foliekudde fylld med helium.

Om jag ska ränka hur mycket pengar jag lagt ut på mitt hår skulle det komma upp i flera tusen, har färgat håret sen jag var typ tio år så det är nästan att jag får abstinens om jag inte färgar det varje månad. Har haft det rosa i över ett år nu och det är den färg jag kommit att trivas i bäst och planerar att ha kvar det minst till studenten. Sen ser vi vad som händer när jag måste söka jobb m.m

Musik är typ mitt liv, spelar lite gitarr men har inte riktigt fått kläm på det än men jag älskar allt som har med musik att göra och typ allt jag gör inom egenvalda skolarbeten och liknande handlar om musik. Har ganska bred musiksmak och kan lyssna på allt egentligen men lyssnar mest på rock och metal.

Mer orkar jag inte skriva nu men tror ni fått en ganska basic uppfattning om vad jag är för person :)

Kommentarer
Postat av: Ida we

Yay! Ska också börja med det här :)

2010-11-24 @ 19:00:55
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0