Dag 09 - Min Tro

Är döpt inom svenska kyrkan och konfirmerades när jag gick i åttan. Men när det kommer till gud, skapelsen och att han styr allt så ser jag personligen det som trams.
Jag tror dock på att det finns något bortom denna värld, typ som inom buddishmen där man tror på ett evigt kretslopp och att när man uppnåt de mål som sats ut för dig som människa kan man nå en högre makt så att säga. "Himmlen".
Men det finns ingen som styr oss, det är vi själva som styr över våra liv. Man kan tro på ödet och att saker är menade att hända, men enligt mig är det valen vi gör som leder oss mot dessa "öden".

När det kommer till skapelsen så tror jag fullständigt på evolutionen, darwins "de starkaste överlever". Inget jag skriver nu är till för att dissa dem som är religösa utan detta är bara vad jag tror är sant. Någon annan kanske tror jag är galen som tror som jag gör men det har inte dem nått med att göra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0